Thursday, November 20, 2008

Demam...batuk la pulak

Lama dah aku tak update blog.....bz sket...byk gak keje kat site yg menyebabkan aku tak sempat menjengah blog aku sendiri....

Haritu aku batuk dan demam smpi 4-5 hari...tp takla teruk...sikit2 gitu...

Ingat bley bertahan, last2 masuk jugak dlm snarai... membe2 arituh dah cakap dah masa aku mula2 sampai, dlm 1bulan pertama diaorg ckp msti demam/batuk pnya...

So, semalam aku mintk pg klinik... Poliklinik Al-Noor kat Naif Road...
Ala...kliniknya sama jerk mcm kt Msia...ala2 Az-Zahrah Medical Centre / An-Nur kat B.B Bangi gak...hehe

Masa aku pg tu smpi saner dlm kul 10pg....ramai gak orang time tu... aku tgk senarai Doktornya kebanyakan mmg dr India / Pakistan jerk..... org Dubai takda yg amik Medic ke apa ? haha... ntah gi mana diaorg nih.... Doktor kata demam biasa + batuk sbb perubhn cuaca....

Skrg nih consider winter season.... siang takla brp sejuk... takda salji pun.... cuma angin yg bertiup sepoi2 bahasa tu agak nyaman laa...hehe...so bila dok site tuh takdala terasa panas sangat mcm 2-3 minggu sebelum nih... Tp mulai kul 5 ptg, sejuknya dah start terasa... aku tak pasti la pulak brp temperature dia...
Semalam lak aku pg wat Medical check-up utk Permanent Visa application... so pegi la kat satu klinik tu... apa ntah nama dia... Preventive Medical Centre... cam pelik jer...
Sampai2 tuh, pintu klinik tutup, aku ddn staf dr cmpny aku gak yg seramai 10 orang tu pun tpksa la tnggu... ada salah sorang staf pompuan tu call HR... senang sket nk ckp sbb Minah tu org Filipina sama dgn org HR yg in-charge... sementar pintu bukak aku pg la solat Asar kat surau depan klinik tuh..

Habis solat Asar aku tgk pintu klinik dh bukak dan staf2 cmny aku sumer dh masuk... Masuk2 tu, sumer tgh tnggu sorang Pak Arab yg pegang kitaorg punya form utk medical check-up panggil nama sorang2....smpi turn aku dia bisik tanya apa Nationality aku... bila dgr je Malaysia, dia letak aku paling depan skali utk tnggu turn masuk jmpe Dr... wah... tersohor dan dihormati gak ek Msia nih walaupun skrg nih politik kt Msia tgk "bergolak" dgn para pemimpinnya (dari UMNO dan BN) dipalit skandal rasuah, moral rendah, skandal2 yg mencemar maruah dan mcm2 lg.... Pak Arab tu tak penah baca Harakahdaily / Malaysiakini kot...hehehe...kalu nk sembang pasal rasuah politik pemimpin ArmNO/beEND, jadi satu blog lain lak kang blog aku nih....haha...

Aku ingat jmpe Dr nk wat check-up pe, cuma tanya nama, 1st time ke dtg UAE, pastu dia cop kt borang, kata sumer OK!.... rupa2nya cmpny dh bayar kt klinik tuh utk endorse jer medical check-up repot..... sama jugak daa mcm Msia...rasuah, rasuah, rasuah.....

Lepas kuar bilik tu, pg X-ray dan ambk darah...settle.... tp nk tnggu yg lain2 settle pun dkt 6.30 gak... So, malam tu aku smpi kem agak lewat dlm kul 8 lbh sbb dr klinik dia turunkan kt Union Square dekat dgn Baniyas Road (Hq cmpny aku keje nih)... dr situ kena naik plak 1 lg shuttle bas cmpny....

Aku ambk gambar msjid ni dr dalam kereta masa on d way ke Poliklinik Al-Noor


Ni pun sama gak...ambk dr dlm keta..x tau apa nama masjid ni..

Kalau di "JAWAkan" jadik "AL-CANCERA" .....heheh

Tunggu le giliran.....


Dalam klinik Al-Noor


Dubai Bus... panjang giler ekk... rasanya takda kot kt Msia...

Ni le Pak Arab yg ntahapahapantah tu......


Diaorg pnya lanskap....tak abis-abis dgn pokok palm....

1 comment:

Unknown said...

org pn da ade blog :) juz check it out k