Sunday, November 2, 2008

Dah 1 minggu!

Diam tak diam, pejam celik pejam celik, hari nih genapla seminggu aku dok kt Dubai, UAE nih....
Penat "terbang" tak hilang lg....

1 ming gak aku terpaksa "tinggalkan" sementara isteri dan anak, keluarga di kampung halaman... mencari rezeki di negara orang....

Baru 1 minggu.... tp dah mcm2 jugak pengalaman suka duka, pahit manis kt sini... semalam antaranya... aku hampir2 kena langgar kereta... sebab masa nk lintas jalan tetiba aku teringat mcm kat Msia plak.....patutnya aku kena tgk sebelah kanan, aku tgk sebelah kiri sebab teringatkan aliran laluan kereta kt Msia.... last2 nasib baik keta tu smpt brek mengejut....perkhhh...sumer org keliling tgk....malu pun ada..... lega pun ada....

Smlm gak hp aku problem takleh sms kt orang.... rupa2nya bkn stkt takda hp, hp tertinggal dan hp hilang jerk susah, takleh sms pun susah! hehe...sbb smlm kredit aku tnggl brp sen jerk, kt ofis nih payah nk keluar pg topup...jauh... so bila org sms dah payah plak nk reply....lagi2 bila org kt Msia sms....nk balas 1 sms dah 60sen.....hmmm.... nk pinjam member cni, sumer br kenal....biar jelaa....

So, balik keje terus ke Deira City Centre... sane ada DU service centre..... last2 dia godek2 hp aku tak bjaya gak....dia kata line coverage OK, tp Hp aku yg tak OK....cisss..... ada plak.... lepas topup 50 Dirham, aku godek2 sendiri.....rupanya ada kat Setting tu.... aku br teringat yg haritu masa try2 masuk sim card Maxis aku ada tertukar satu setting tuh.... hampehhh tull.... Pastu br la bley sms out.......

Nk balik satu hal... kena naik teksi.... dahla beratur panjang gile.....aku bleh kata dekat 50-100 meter gakla.... akhirnya dpt teksi....kul 10.00pm smpi umah.... lupa lak...tmbang teksi utk pjlanan dlm 30km (mcm umah aku kt Puncak Jalil, Seri Kembangan ke Bangi jerk) pun dah 50 Dirham, which is equal to RM 50! Cekik, makan darah tul.... tp tu la Dubai.... sape suruh nk dok sangat sini....hihihi....

OKla.... sambung lain kali......

1 comment:

en_me said...

hi abang zuhair itteww, ini en_me dari yginsaf.com.. siapakah 'jang' ittewww.. me musykil nooo..